Hayat Erdo─ƒan┬®Flavio Karrer

anna-kirsti­ne linke

regie & kollaborateur*in

What are you devo­ted for?

For making and making up / inven­ting and reinven­ting social practices.

In what do you believe?

In the power of vulnerability.

What are you afraid of?

Of the voice insi­de of me that says: “Stop giving chee­sy ans­wers. Try some­thing more snap­py like: I am afraid of being bit­ten by a rat while sit­ting on the toi­let.

What book is on your bedsi­de table?

“Ver­fall und Ende des öffent­li­chen Lebens. Die Tyran­nei der Inti­mi­tät.” It is a weird game I am play­ing with mys­elf: If I place a book bes­i­de my bed, I am not going to read it. If I place ano­t­her book bes­i­de my bed, I am not going to read it eit­her. Am I hoping it is going to be read by my sub­con­scious by night?

Do you belie­ve in the effec­ti­ve­ness of protest?

Yes! Of cour­se! And most of the time that ans­wer is the core of things I do. Yes! But honest­ly: Some­ti­mes I hope that pro­tests are not effec­ti­ve, depen­ding on what the pro­test is for. And when belie­ving in the effec­ti­ve­ness of pro­test I some­ti­mes loo­se faith when I can­not see the effects. My more abs­tract yogi-tea-bag-ans­wer is: Ever­ything we do effects some­thing else as things are being con­nec­ted. And the thing with pro­tests is: It is good to know what you are against but it is also good to know what you are for.

Bio­gra­fie

Anna-Kirsti­ne Lin­ke, gebo­ren 1992, stu­dier­te Phi­lo­so­phie-Küns­te-Medi­en in Hil­des­heim, anschlie­ßend Regie an der HfMT in Ham­burg und an der ZHdK in Zürich. Sie arbei­tet gemein­sam mit der Psy­cho­lo­gin Han­nah Les­ser zu Pro­ben­struk­tu­ren und Kom­mu­ni­ka­ti­ons­me­tho­den in künst­le­ri­schen Pro­zes­sen. Und macht meh­re­re Lang­zeit­stu­di­en u. a. zum The­ma Kör­per. Zu ihren letz­ten Arbei­ten zähl­ten doku­men­ta­ri­sche Arbei­ten, aber auch die Insze­nie­rung von «Schat­ten (Eury­di­ke sagt)» von Elfrie­de Jeli­nek, ein Escape Room und die bio­gra­fi­sche Arbeit «Fami­li­en­fest oder wie man einen Gold­fisch schluckt». Seit 2018 ver­bin­det sie in ihrer Zusam­men­ar­beit mit dem Figu­ren­spie­ler Mari­us Als­le­ben bio­gra­fi­sches Arbei­ten und Figu­ren­thea­ter. Sie ist Sti­pen­dia­tin der Stu­di­en­stif­tung, Preis­trä­ge­rin beim Tref­fen jun­ger Autor*innen sowie Men­tee beim Per­forming Arts Pro­gramm Ber­lin von Nina Peters.