Anna-Kirstine Linke

Regie & Kollaborateur*in

What are you devoted for?
For making and making up / inventing and reinventing social practices.

In what do you believe?
In the power of vulnerability.

What are you afraid of?
Of the voice inside of me that says: “Stop giving cheesy answers. Try something more snappy like: ‘I am afraid of being bitten by a rat while sitting on the toilet.’”

What book is on your bedside table?
“Verfall und Ende des öffentlichen Lebens. Die Tyrannei der Intimität.” It is a weird game I am playing with myself: If I place a book beside my bed, I am not going to read it. If I place another book beside my bed, I am not going to read it either. Am I hoping it is going to be read by my subconscious by night?

Do you believe in the effectiveness of protest?
Yes! Of course! And most of the time that answer is the core of things I do. Yes! But honestly: Sometimes I hope that protests are not effective, depending on what the protest is for. And when believing in the effectiveness of protest I sometimes loose faith when I cannot see the effects. My more abstract yogi-tea-bag-answer is: Everything we do effects something else as things are being connected. And the thing with protests is: It is good to know what you are against but it is also good to know what you are for.

Biografie
Anna-Kirstine Linke, geboren 1992, studierte Philosophie-Künste-Medien in Hildesheim, anschließend Regie an der HfMT in Hamburg und an der ZHdK in Zürich. Sie arbeitet gemeinsam mit der Psychologin Hannah Lesser zu Probenstrukturen und Kommunikationsmethoden in künstlerischen Prozessen. Und macht mehrere Langzeitstudien u. a. zum Thema Körper. Zu ihren letzten Arbeiten zählten dokumentarische Arbeiten, aber auch die Inszenierung von «Schatten (Eurydike sagt)» von Elfriede Jelinek, ein Escape Room und die biografische Arbeit «Familienfest oder wie man einen Goldfisch schluckt». Seit 2018 verbindet sie in ihrer Zusammenarbeit mit dem Figurenspieler Marius Alsleben biografisches Arbeiten und Figurentheater. Sie ist Stipendiatin der Studienstiftung, Preisträgerin beim Treffen junger Autor*innen sowie Mentee beim Performing Arts Programm Berlin von Nina Peters.